Smartfony

Kupujący Galaxy S24 zgłaszają irytujący mankament. Jest gorzej niż w starszych modelach

przeczytasz w 2 min.

Część użytkowników, która zdecydowała się już na zakup nowego telefonu z serii Galaxy S, zgłasza problemy z kolorami ekranu. Nie prezentują one jakości, do jakiej przyzwyczaił koreański producent.

Wydaje się, że problem dotyczy przede wszystkim Galaxy S24 Ultra, właśnie ten model najczęściej pojawia się we wpisach użytkowników, na jakie można natknąć się w mediach społecznościowych i na różnego rodzaju forach. Temat jest szeroko komentowany m. in. na Reddit. Użytkownicy zgłaszają, że prezentowane kolory są wyprane, zdecydowanie mniej nasycone niż można oczekiwać od flagowego telefonu. Szczególnie, że akurat Samsung uchodzi za markę, która zapewnia jedne z najlepszych wyświetlaczy w urządzeniach mobilnych.

Wyprane kolory w Galaxy S24

Podobne opinie można znaleźć również na polskim forum społeczności Samsung. To potwierdza, że opisywany problem ma charakter globalny i dotyczy także egzemplarzy sprzedawanych na naszym rynku.


źródło: eu.community.samsung.com

Początkowo sugerowano, że problem może być związany z nową generacją szkła, jakie zastosowano Galaxy S24 Ultra, czyli Gorilla Glass Armor. Wydaje się jednak, że rozwiązania trzeba poszukać gdzie indziej. Redakcja portalu androidpolice sugeruje, że zdecydowanie bardziej prawdopodobne jest niewłaściwe działanie funkcji dostępnej w ustawieniach wyświetlacza. Chodzi o przełącznik kolorów - "Żywy" bądź "Neutralny".

Skorzystanie z tej opcji na starszych smartfonach Galaxy S niesie za sobą widoczne zmiany w nasyceniu barw na ekranie. W przypadku Galaxy S24 Ultra przejście z jednego trybu na drugi nie wywołuje podobnych, pożądanych przez użytkowników zmian.

Samsung potwierdził błąd w nowym Galaxy S

Redakcja portalu androidpolice powołuje się na informacje przekazane jej przez jednego z czytelników, któremu udało się skontaktować z producentem, zgłosić opisywany problem i uzyskać odpowiedź. Dział wsparcia Samsung przekazał, że przełącznik trybu kolorów zacznie działać jak należy po aktualizacji oprogramowania. Termin jej wydania nie jest jeszcze znany, ale być może nastąpi to już w przyszłym miesiącu. Zasugerował to w jednym z forumowych wątków pracownik amerykańskiego oddziału firmy.

W artykule znajdują się linki afiliacyjne, przekierowujące do zewnętrznych stron zawierających produkty i usługi, o których piszemy. Otrzymujemy wynagrodzenie za umieszczenie linków afiliacyjnych, jednakże współpraca z naszymi Partnerami nie ma wpływu na treści zamieszczane przez nas w serwisie, w tym na opinie dotyczące produktów i usług Partnerów.

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    karole20
    3
    Ja mam ten sam problem w S24 plus,myślałem że może chodzi o oszczędność baterii ale nawet po zmianie ustawień niczego to nie zmienia
    • avatar
      ooooo
      1
      Potwierdzam. Kolory w S24U są blade w porównaniu do tych z S22U.
      • avatar
        bynio
        1
        A ja za to szukam sposobu na zmniejszenie nasycenia kolorów w S21fe, bo z wbudowanych trybów do wyboru mam tylko oczojebny i bardzo oczojebny :/
        Podejrzewam, że z S24 jest tak, że po prostu wreszcie wprowadzili sensowny profil barwny, ale ludzie już zdążyli się przyzwyczaić do mocno podkręconych kolorów i teraz takich oczekują mimo, że prawdopodobnie obecny profil lepiej oddaje barwy zdjęć czy filmów.
        • avatar
          KENJI512
          1
          Ja chciałbym po prostu dwa tryby w moim SZAJSUNGU:
          1) żywy - do użytku codziennego, konsumpcji mediów
          2) realistyczne sRGB - do pracy

          Tyle mi wystarczy, dziękuję
          • avatar
            ECRYGIGS
            -3
            A ja dalej nie dostałem swojego S24U zamówionego 19tego. :(
            • avatar
              Klops
              0
              Zawsze mam na Eskach ustawione żywy kolor i jest jak we wcześniejszych modelach. Od 21 ultra do 24 ultra. Zamówione przedpremierowo w X

              Witaj!

              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

              Połącz konto już teraz.

              Zaloguj przez 1Login